Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.04.2019 klo 10:10

Tammyka kirjoitti:
En oikein ymmärrä miksi tytön tilannetta pitää läheisiltä salata. Kaikkihan tulee ilmi ennemmin tai myöhemmin ja salailu rasittaa sekin.

Tällä hetkellä meillä kaikilla on omia ongelmia, enkä halua rasittaa vanhempia ja en halua kuulla siitä heidän mielipidettä. Yritämme tytön kanssa selvittää tämä ja otamme hänen hoitotahon ensi viikolla mukaan.

...

Viime yönnä tein henkistä kuolemaa, kun toi hammas tykytti ja tuntu et se ruuvautuu irti tai joku repii irti. Mä ku oon tyhmä, ni piti loppuun asti oottaa ennen ku panadolin otin.

Nyt pitäis alkaa siivoilla, jos pojat tulee kakkukaffeille.

 

  • Muokattu moderaattoreiden toimesta 4 vuotta, 11 kuukautta sitten. Syy: -
Käyttäjä saloka kirjoittanut 13.04.2019 klo 17:57

Tyttö on ollu poikien kans uimassa ja nyt syömässä. Saa nähä koska tyttö tulee kotona käymään. Ainakin lupasi tulla.

Hammasta tykyttää. Otan yöksi särkylääkkeen.

Istun ja tein hetken käsitöitä. Pitäis lisää tehä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 14.04.2019 klo 08:58

Hei saloka,

Miten lähellä sulla oli se hammaslääkäriaika? Kuulostaa kyllä inhottavan kipeältä tuo hampaasi, toivottavasti saatte sen kuntoon pian niin sitten ei tartte sitä enää kipuilla.

Olen samaa mieltä Tammykan ajatuksesta että salailu ja peittely eivät varmaan auta tilannetta yhtään, mutta toisaalta ymmärrän ettet halua kertoa tytön asioita eteenpäin tai ryhtyä kiistelemään (kuuntelemaan neuvoja) siitä mitä pitäisi tehdä. Niin kauan kuin vanhempasi eivät tiedä tytön tai sun huolista ja ongelmista, he eivät myöskään voi ottaa niitä huomioon, tai tukea sinua silloin kun olet huolissasi tytöstä.

Mainitsit joskus vähän niin kuin sivulauseessa että olet joutunut joskus seksuaalisen väkivallan kohteeksi. Yritin löytää silloin sanoja reagoida siihen jotenkin, olla kauhuissani ja pahoillani puolestasi, mutta sitten tuli jotakin muuta ja kun en tiennyt mikä sanomisistani satuttaisi tai kuormittaisi sinua entisestään, tai kun en tiennyt haluatko puhua aiheesta enempää, en uskaltanut sanoa mitään. Sen takiako toivoit naispuolista tukihenkilöä?

Mä heräsin tänään aikaisin, ja olen nyt aamupalalla. Taidan katsoa hetken eilistä jääkiekkopeliä Areenasta ennen kuin lähden ulos.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.04.2019 klo 09:50

soroppi.. ei mulla ole hammaslääkäriin aikaa. Tulee joskus kun lähete menee perille. Mut huomenna koitan soittaa jonnekkin ja kysyy, onko tä ihan odotettavissa olevaa kipua.

Juu, mut on 2x raiskattu, avokki. Se viimeinen oli liikaa. Menetin luottamuksen miehiin ja uskalluksen olla heidän lähellä. Ajattelen vaistomaisesti heti että ne tahtoo pahaa. Siitä on n. 17v jo viimeisestä, mut arvet on syvät. Inhottavaa täs tekee se, et ex asuu nykyään ihan tos vieres. En ees halua nähdä häntä., enkä olla missään tekemisissä. Eikä tyttö halua kans.

Jotenki tuntuu et naistukihenkilö on mulle parempi.

....

Olen heränny jo 6 jälkeen, mut loikoilin 9.  Nyt katon formuloita.  Tyttö ei tullukaan eilen. Katotaan tuleeko tänään.

Tällä hetkellä olen kivuton, kun en o hammasta koskenu. Nenään ku kutkutti ja sitä tost ylähuulesta hinkasin, teki nannaa.

Tänään pitää men suihkuun. Sit vois kutii hetken päivän mittaan.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 14.04.2019 klo 11:21

No ei ihme jos on vaikeaa luottaa ihmisiin tuommoisen jälkeen. Pääsitkö käsittelemään tapahtunutta missään silloin tai myöhemmin? Nykyistä oloa ei varmasti helpota jos väkivaltaa tehnyt asuu nyt lähistöllä, oletko saanut kuitenkin olla häneltä rauhassa nyt kun olette asuneet samalla seudulla?

saloka kirjoitti:
soroppi.. ei mulla ole hammaslääkäriin aikaa. Tulee joskus kun lähete menee perille. Mut huomenna koitan soittaa jonnekkin ja kysyy, onko tä ihan odotettavissa olevaa kipua.

Kuulostaa järkevältä 🙂 Mä toivoisin että yksi kaveri tulee käymään tänään, mutta saa nähdä miten käy.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 14.04.2019 klo 16:42

Soroppi, vielä en ole häntä nähny, mut varmaan pyörii talon ympärillä, niin ku viimeksi. Hänhän oli tässä välissä poissa vähän aikaa.

En mä o siitä oikee puhunu. Ei niissä ole oikee puhumista. Olin tyhmä ja vastustuskyvytö, oliko se ees toi sana. Alussa tutun kans puhuin, mut sekin on jääny.

Yritän täs kutoo varrettomii eripari sukkia ja ootan tyttöö. Jos hän vaik tänään tulis. Oon joutunu ravaa vessas, kun oon n. 2 litraa juonu. Tuntuu et koko ajan olis hätä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 15.04.2019 klo 06:54

Kiitos kun kerroit. Mä olen kuitenkin ihan varma siitä että se ei ollut sun syytäsi. Se mitä sulle tapahtui oli traumaattista ja väärin, oli kyseessä miten tuttu ihminen tahansa.

Kai noissa usein on se, että jos traumaattisen tapahtuman aiheuttamia tunteita ei käsittele mitenkään, ne hautautuu mieleen ja vaikuttaa sieltä sitten. Sanoit itsekin että siitä on jäänyt syvät arvet. Mä luulisin että jonkun asiantuntijan kanssa jutteleminen voisi auttaa siinä että pääset itsesi kanssa jotenkin paremmin tasapainoon, eikä asia jää hallitsemaan sun elämää. Jos susta tuntuu että haluat jutella asiasta, erilaisia tahoja mihin voit ottaa yhteyttä, on kyllä olemassa, esim. täällä https://tukinainen.fi/ .

Pidä huolta itsestäsi, olet tärkeä <3

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.04.2019 klo 10:18

Kiitos soroppi ❤ tutkin asiaa.

Tyttö sanoo et on ihan loppu. Äiti valittaa ettei jaksa. Kuka musta välittää tai kuuntelee?

Nousin sen verta sängyst et otin ne pirun lääķkeet. Makaan tässä ainakin 13.30 asti, sit mun täytyy YLLÄRI isää mennä vastaan. Nyt hän alkaa ma käymään myös kerhossa, joten se tietää yhtä päivää lisää mun listalta. Koht tä menee siihen et joudun joka päivä siel käymään. Olisin luullu et sisko ottais vkl:t mut paskat. Isä on nytki vkl ollu koko päivän yksin, mä oon soitellu va. Kun en o jaksanu (huono tytär) mennä sinne. Tällä viikolla on vissiin ke-to:kin mun harteilla. Eihän siitä siskosta mitään apuu o. Nussikoon sitä äijäänsä niin paljo ku huvittaa. Turha mennä sit itkee isän hautajaisis tai sängyn vieres.

Olen va väsyny tähän pyöritykseen ja siihen että kukaan ei välitä mun jaksamisesta.

Hitot mä mitään h.lääkäriä tarvi. Ķuolisimpa va johonki verenmyrkytykseen tai syöpyis koko naamataulu aivoja myöten. Suukipu on paljon pienempää mitä henkinen kipu nyt. Suuhun saa lykättyy lääkettä niin kauan ku voi ja auttaa, mutta henkiseen ei ole lääkettä.

Mä en tiä mitä mä teen. Mitä mun täytyy tehä nyt. Minne mennä, jos nousisin tästä. Mitä sitten tehdä.

Sen mä tiän et itkin koko tämän kirjoittaessa.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 15.04.2019 klo 13:41

Vitsit, mä olen pahoillani että otin puheeksi, pelkäsin vähän että vointisi huononee jos painostan sua kertomaan asioita jotka varmaan mieluummin haluaisit unohtaa (*itkuhymiö, jota en osaa tässä uudessa systeemissä vielä löytää). Anteeksi!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.04.2019 klo 14:12

Isää oottelen.

Kävin kaupassa. Siel oli yks työntekijä joka hiippaili mun perässä. Menin minne va se joko tuli vastaan tai takana oli. Jos hän olisi ollut "normaali" eli hänellä on joku vamma. Olisin sanonut siitä. Mut nyt päätin ottaa jotain ja lähtee pois. Ahdistavaa...

Äiti on laittanu pääsiäistä tänne. Se jaksaa. Mul on viel jouluvalot paikoillaan.

Mun piti kaupasta ostaa isälle lehdet va, mut koriin tuli paljo muutakin.

Vois laittaa tytöl viestin...

Käyttäjä kirjoittanut 15.04.2019 klo 17:14

Hei saloka.

Etsikö se mies seuraasi vai kattoko se ettet varastaisi siellä kaupassa?

On se joskus rasittavaa kuin epäillään kokoajan jostain vain...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 15.04.2019 klo 18:43

Pikemiten kirjoitti:
Hei saloka.

Etsikö se mies seuraasi vai kattoko se ettet varastaisi siellä kaupassa?

On se joskus rasittavaa kuin epäillään kokoajan jostain vain…

En tiä mikä hänen motiivi oli. On se ihmeellistä että yhtä kytätään, joka tunnetaan.

 

....

Soroppi, et sä mun olooni huonontanu. Mä oon muuten maassa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.04.2019 klo 16:03

Tänään on jopa siedettävä päivä. Sain käytyy tytön psykalla. Linja-automatka kotiin ahdisti ja paljo. Mut selvisin siitä.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 16.04.2019 klo 19:32

Tulin sänkyyn jo 18.30. En jaksanu enää keskittyy telkkuun tai mihinkään muuhunkaan. Tossa kirjoitin muutaman reseptin ja sen jälkeen oon näpränny puhelinta.

Päätä hiukan sattuu, mut toivon ettei tarvii lääkettä siihen. Olen kai sen verran väsynyt jo.

Sisko laitto faces kuvaa, kun on ravintolassa syömässä. Olkoon. Torstaina hä lähtee pohjoseenpäin. Kas kumma kun mun ex on pohjosesta päin. Toivon va, et hä hoitaa isän iltalääkkeet ym. Mulla on kumminki to aamufugi ja aamupäiväl vietävä ìsä kerhoon.

Miettisin eilen, hakisko kaupasta lonkeroo tarpeeks ja nollais to illan. Mä tuun olee aika väsyny ja v.tuuntunu. tai aloittaisko perjantai aamusta sittenkin. Pitää miettii, uskallanko. Pelkään uudenvuoden mahakipua.

Mut joo... pitää miettii loppu  viikon "nappuloiden" siirtoa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 17.04.2019 klo 13:55

Kettuuntunut siskolle ja perheelle. Kysyn vaan miksi mua rankaistaan näin. Mitä pahaa mä oon ihmisille tehnyt.

Perhetyön kans juteltu. Huomas taas kuinka muistamaton olen.

Isä ruokittu ja juteltu hänen kans.

Kaupas sain ihan rauhassa käydä, ei ollu sitä ihmistä missään.

Hyvää fiilistä ei o ollukkaan. Kaikki menee omalla painollaan eteenpäin.