Parempaa huomista…

Parempaa huomista...

Käyttäjä saloka aloittanut aikaan 03.04.2019 klo 12:12 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä saloka kirjoittanut 03.04.2019 klo 12:12

Ajattelin nyt aloittaa uuden, kun edellinen oli yli 244 sivunen. 

Istun porrastasanteella, kylmällä portaalla. En halua mennä tonne ryhmään, mut mun on pakko. 

Fysio meni 20 minuutis ohi. Joten oottelin hoitajaa. Pääsin tunti aikaisemmin. Siellä ei sit mennykään nappiin. Itkin ekaa kertaa siellä. En vaan voinut enää olla ja hymyillä. Olen nii väsyny tähän kaikkeen jo. Hoitaja laitto uuden ajan jo ensi viikkoon. Et ei menny ihan nappiin. Nyt siis ootan ryhmän alkuu. Ohjaaja lähti syömään vielä. Sitten pääsen kotiin. Nyt tuli ohjaajakin ja pääsin sisälle. 

Illasta ei o suunnitelmia. Kai katon pelii ja oon. 

Ulkona on kaunis ilmakin. Otin isot kuulokkeet päähäni. Se on kevättä ilmassa….

Eilen tytön sossu kysy, kelpaako mulle sittenki miestukihenkilö. Lupasin harkita. Siinä on niin monta ei:tä. Mut jos pääsen niistä lukoista eroon ja jne. Se voi olla mahollista. Mut sossu yrittää vielä naista.

Nyt käsitöitä….

 

Käyttäjä kirjoittanut 07.05.2019 klo 15:13

Hei saloka.

Olen todella huonossa kunnossa ns. psyykkisesti, minulla on jatkuvasti harha-aistimuksia.

Parempaa päivää odotellessa. pikemiten.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 07.05.2019 klo 17:22

Pikemiten, harmi että oot huonossa kunnossa. Tekeekö koulu (?) Sen.? Oliko se koulu missä käyt? Yritä levätä mahd. Paljon.

...

Tukihenkilön kanssa juteltiin. Ei ruvettu rehkii mitään. Kuulemma kämppä pitäis siivota. Mä niin tykkään tollasist ihmisist jotka ei anna mun elää omaa elämää tässä kämpäs. Ok, noi käsityökamat on vähän levällään ja pöydät täynnä tavaraa, mut silti.

Ahmisin taas järkyttävästi syötävää. Huono olo siitä tuli. Sen jälkeen join liikaa appelsiinimehuu ja kärsin siitä nyt. Miksen ikinä opi.

Hiukan jännää soittaa huomen tk:hon. Mitä se neiti aika sanoo.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.05.2019 klo 10:32

Labrassa käyty. Nyt vaan ootellaan tuloksia.

Huomenna äiti suunnittelee isän kanssa pitkää matkaa kauppaan, tuolilla. Saa nähdä miten sen kans menee. Illalla ne lähtee sit mökille.

Peruin tämän päivän fysion. Siirsin maanantaille. Toivon et ma pääsen sinne.

Olo on ihan jees, vähän pöllähtyny. Nyt pitäis jua va, mut ku ei janota.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.05.2019 klo 13:25

Päätä sattuu 😐 mut silti siivoilin tos hiukan ja pesen pyykkiä. Kohta saa laittaa pyykit kuivuu ja sit saa va olla.

Tyttö ei tuonu telkkarin virtajohtoo, joten nyt sitä saa hakee.

Ahdistaa perjantain hoitokokous. Miten se menee ja mitä sanotaan.

Ahdistaa myös aamuinen pikalabra, mitä tulokset on.

Kumpa toi kone äkkii pysähtyis. On pakko päästä hetkeks lepää... mitähän posti toi....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 08.05.2019 klo 19:39

päätä sattuu vieläkin Otin iltalääkkeet ja painun nukkumaan. Sängys olen ollut jo puol 18 lähtien. EN tiä meneekö tämä siihen että kohta en ole ku pakolliset ajat ylhäällä ja muut ajat sängyssä. Katotaan mitä perjantaina sanotaan....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 09.05.2019 klo 17:07

Tulin sänkyyn jo nyt. EI sieltä telkkarista tuu ku huomenna vasta mm kisat, jota voi katella.

Olen kävelly tänään. oltiin äitin ja isän kanssa yli tunnin lenkillä. Käytiin yhen kaupan avajaisissa takasin tullessa kierrettiin vielä kukkakauppa. Sit äkkiä isälle ruokaa ja ei ku taas menoks, tällä kertaa isä äijikseen. Mä tulin siinä vaiheessa kotiin parantelee jalkakipua. Äiti tuli perässä kun oli isän hakenut. Äitin kanssa siivottiin ja äiti otti juurtuu kukkasen alkuja.

Nyt oon sit tässä. RÄtti väsynyt. Katon tuleeko tyttö käymään vai ei. Ei siitäkään ota ikinä selvää.

Olen alkanut viihtyy hiljaisuudessa, tai no tossa ikkunan takana on autotie jossa kulkee koko ajan autoja. Mut sellaisesta hiljaisuudesta että ei ole telkka auki yms. Nytkin kuulen autojen lisäksi vaan tietokoneen hyrinää.

vanhemmat lähtee tänään vielä mökille ja tulee joskus maanantaina takasin.

TKn hoitaja soitti mulle, kun oltiin kävelemässä kotiin. Mulla ei ole tulehdusta, mut oon kuiva. Mun pitäisi lisätä juomista vieläkin enemmän. Mä jo nyt juon niin että tulee huono olo. en tiä, mtä tässä alkaa sit tekee. Kaippa stä tarvii jua enemmän ja oksentaa sit jos tulee väkisin. Tuntuu että tämän päivän juomisetkin on jo juotu, mut ei, ku tarvii lisää jua. jua ja jua. mitähän se sanois jos joisin alkoa. mut onneks ei ole tulehusta.

Käyttäjä kirjoittanut 09.05.2019 klo 18:16

Hei saloka.

Jos päänkivistykseltäsi ehdit. 😆 Koeta päästä eroon siitä päänsärystä, se ei ole kivaa. 😆Paranemisiin. 😆

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.05.2019 klo 08:48

Pikemiten, juu yritän päästä eroon. Kai juominen auttaa siihen, mut missä vaihees ehin tänäänkin.

Olen lähtenyt jo liikenteeseen n. 30min sit. Nyt ootan vanhempien ikkunanpesijää. Sit lähen polille. Ilmeisesti taksilla. En muuten ehi sinne klo 10. Vähän tiukka aikataulu.

Käyttäjä Zirkoni kirjoittanut 10.05.2019 klo 12:21

Heips. Itse huomasin joskus, kun join ns. liian vähän, et jos ei syö kunnolla pitkin päivää (eli normisti) ni paljosta juomisesta tulee huono olo. Vesi jää ikäänkuin lillumaan tyhjään mahaan ja se tekee pahan olon, joskus oksetuksenkin.
Voihan sitä vertauksellisesti kuvitella, et kaadat tyhjään sankoon vettä, ni se litisee ja lotisee siellä kamalasti kun kantaja liikkuu. Mut sit ku siel pohjalla on jotain mikä sitoo nestettä, ni ei se samallalailla hölsky siellä.

En sinuna ihan liikaa stressais tosta juomisesta kuitenkaan, joskus jos liikaa kiinnittää huomioo ni stressi asian suhteen vaan kasvaa.
Kun oot menossa muualla kuin kotona, niin pidä vesipulloa matkassa. Ei ole sen kummempaa, monessa paikkaa on mahdollisuus kuitenkin täyttää sitä tarpeen vaatiessa.

Mulla meni tosi kauan tottua/muistaa juoda pullosta, mut siihen tottuu ja se jää lopulta tavaks. Nyt en osais olla enää ilman sitä missään, ja on outoa jos se ei ole laukussa. On yhtä tärkeä esine siel kun avaimet,puhelin ja lompsa. 🙂

Janon tunne on myös ajan kanssa heräilly ja tuntuu et kroppa ja iho voi paremmin kun juo enemmän. Veikkaan etten vieläkään juo tarpeeksi, mut pidän sellasia kokokansaa koskevia normeja määrissä vähän kyseenalaisena. Jokainen tuntee kroppansa ja olemisensa parhaiten ja tietää mikä on hyväksi.
Eli jos on hyvä olo, nesteen juomisen suhteen niin jatka samaan malliin. Jos taas ei, niin tee muutos parempaan. Ajan kans se onnistuu.
Tsemppiä päiviisi!

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.05.2019 klo 13:22

Kiitos zirkoni.

Mulla on huono aamu. Huono päivä.

Ikkunanpesijät ei tullu, turha reissu.

Lääkärinreissu oli oikeastaan turha. Ei kiinnittäny huomioo syömisiin ollenkaan. Abilify tuplattiin. Siinä se.

Apteekissa se apteekkari ei löytäny reseptiä. Väitti et lääkkeet otettu ja reseptit tyhjiä. Kotona tarkistin ja löysin voimassa olevan reseptin ja siinä on 200 kpl tabuja jäljellä.

Nyt oon tosi väsy. Makaan sohvalla kattoen telkkaa.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.05.2019 klo 16:40

Tulot tippu 155e, mut menot kasvaa.

En o pitkään aikaa miettiny luopumista, mut nyt mietin. Päässä pyörii koko ajan eri suunnitelmat. Ulospääsyy en näe. Ahdistaa, itkettää, raivostuttaa, kiukuttaa.... ahdistaa ni et henki tuntuu raskaalta ja kurkkuu kiristää.

Äiti puhu maksuajoista, mut ei mulla o niihinkään varaa.

Tiesin tämän. Tämä on rangaistus mulle.

Näkkärimeno jatkuu, kun leivät syöty pakkasesta. Ei riitä energiaa tehä mitään muuta. Niiden voitelukin on jo raskasta.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 10.05.2019 klo 19:59

Katoin ja jännitin suomen peliä. Suomi voitti 🇫🇮

Lajitin huomiset ja su lääkkeet uudelleen.

Olo on masentunu. Haluaisin jo nukkumaan, mut en ole tarpeeksi väsyny. Vaikka oon klo 7 herännyt jo.

En o pariin kolmeen tuntiin pystyny tekee mitään. Olen va maannu sohvalla. Välillä katoin kirjahyllyy ja kuuntelin pelii ja välil katoin. Levoton olotila.

Menkatkin kesti peräti päivän. Saa nähä koska tulee seuraavaksi. Ei se mua haittaa, vaikka ei tulis ollenkaan.

Ulkona sataa ja täällä kuulu ihme ääniä. Ihan ku naapurit haluaa kiusata mua. Nyt tuli ainakin posti.

Ärsyttää, äiti on kukat kääntäny ja siirtänyt. Joudun viimeistään su kääntää takas ja siirtää.

Vähän kaikki ärsyttää nyt....

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.05.2019 klo 14:36

Mietin, uskallanko tehdä kasviksii ja vegepuikkoi. Pahtaako päänsisäinen peikko kieltää. Taistelu peikkoa vastaan on ollu ainakin 2 kk jo. Leipää pystyn syömään, eilenki kokeilin sämpylää. Mut ei ihminen leivällä elä.

Tyttö on tätinsä kanssa värijuoksussa. Joka vuotinen perinne.

Mietin, miten saisin peikon tukikepin suoraan. On ihan vinossa. Pitää kysyy tukihenkilöltä, jos se keksis jotain.

En jaksa ainakaan vielä kukkiin koskee ja kastella niitä. Onhan huomennakin päivä. En jaksanu suihkuunka mennä. Jos huomenna olis parempi lähtökohta.

Korva menee makuulta lukkoon ja sit ku kääntää pään, aukeaa. Olen alkuviikosta laittanu pari kertaa removal oil- nimistä korvasuihketta, mut ei ole auttanut.

Lääkkeen lisäys ei tunnu ku väsymyksenä. Äiti käski varovasti nostaa, hitot, mä nostin siihen mihin lääkäri määräs. Jännittää, mitä lääkäri kirjoittaa. Olenko toivoton tapaus. Ainakin lääkkeiden osalta. Jotain persoonasta se puhu, et se olis masentunu. En muista paljoo siitä 30 minuutista. Sen muistan ettei syömisestä puhuttu ku kerran ja silloin sanoin etten syö. Hoitaja kysy jotain fysioterapiasta, jos se auttais. Mulla on loppu kuuhun asti aikaa miettii. Mulla on vähän sama tilanne ku syöpäpotilailla, joilla on kaikki lääkkeet kokeiltu jo. Önko mitään tehtävissä enää...

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.05.2019 klo 18:38

Tein smoothien ja ruuan. Koko ajan peikko käskee mua. Yritän olla täs sohvalla ja jua tota omenamehua.

Nukkumaan ei pääse viel aikoihin, kun katon suomen pelin tänään. Toivottavasti jaksan.

Huono olo. Mut on taisteltava, vaikka ei jaksais. Keskittyy johonki muuhun ja taottava päähän etten o syöny mitään pahaa, enkä ehkä liikaakaan.

Taidan ottaa virkkuun esiin ja alkaa keskittyy siihen.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 11.05.2019 klo 23:09

Valvon ja pelkään taas. Jokaista ääntä. Telkka hiiren hiljaa. Tunti sit kuulin askelia eteisestä.