Vastuuton puoliso

Vastuuton puoliso

Käyttäjä Miten sä voit? aloittanut aikaan 08.06.2019 klo 01:08 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Miten sä voit? kirjoittanut 08.06.2019 klo 01:08

en tiedä enää mitä tekisin. Kohta 20 vuotta oltu yhdessä, enää en usko lupauksiin joita hän ei koskaan pidä. Minkä arvoinen mä hänelle olen kun omat osuutensa laskuista jättää maksamatta niin että ne menee ulosottoon, valehtelee niistä, lainaa pieniltä lapsiltaan rahaa jota ei koskaan maksa takaisin, ja siis ei todellakaan laskujen maksuun, ei juo alkoa mutta ei tee kyllä mitään muutakaan, kotona mikää epäsotku tms ei haittaa häntä niin ei tarvitse myöskään hänen reagoida niihin mitenkään.. miksi mun tarvii jaksaa olla monen lapsen yksinhuoltaja, miksi hän ei kanna koskaan vastuuta??? Kertokaa mulle mitä mä teen 🙁

Käyttäjä kuukkels kirjoittanut 13.06.2019 klo 06:07

Ei sinun tarvitsekaan jaksaa.

sinun tarvitsee päättää, millaista elämää haluat viettää. Päättää, kuuluuko puolisosi siihen elämään, miten lasten ja sinun elämä asettuu, miten asutte, miten olette noin muuten.

Voit ihan hyvin lähteä, ja voit ihan hyvin jäädäkin (kun väkivaltaa tms ei kertomuksen mukaan ole).

Myrkyllisintä tässä tilanteessa on mielestäni se, että et ole itse päättänyt, mitä haluat tehdä. Olet toiminut jokaisessa hetkessä ja tilanteessa parhaan tietosi ja kykysi ja jaksamisesi mukaan, mutta nyt se ei enää riitä. Sinun on valittava, millaista elämää jatkossa elät.

Jos et saa itse tai ystävien avulla ajatuksia selkeäksi, suosittelen hakeutumaan terapeutille tai edes terveydenhoitajan pakeille, heiltä et vastauksia saa, mutta saat lisää kysymyksiä, jotka oikeasti auttavat. Valitettavasti, se vaatii myös rohkeutta ja vähän nöyrtymistäkin, mikä oli itselleni vaikeaa. Ja on kyllä vieläkin.

Sinulle toivon voimaa ja jaksamista eteenpäin. Palaathan kertomaan, miten pärjäät.

Käyttäjä Ayale kirjoittanut 13.06.2019 klo 13:23

Entä parisuhdeapu? Oletteko miettineet, että voisitte lähteä ruotimaan suhdettanne ammattilaisten avulla?