Vesivahinko

Vesivahinko

Käyttäjä Bintsi aloittanut aikaan 14.07.2019 klo 13:42 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Bintsi kirjoittanut 14.07.2019 klo 13:42

Onko täällä ketään joka voisi antaa vertaistukea? Aiheutin vesivahingon nukahtamalla suihkuun lattiakaivon päälle. Heräsin ovikellon soittoon. Oli alakertaan valunut vesi. Olen aivan hajalla. Tuntuu etten selviä tästä. 

Käyttäjä Tiffany3 kirjoittanut 14.07.2019 klo 18:39

Taisi olla alkoholilla tai muulla päihteellä asiaa, ei kai muuten suihkuun nukahda kukaan. Täytyy vain ottaa vastuu asiassa ja korvata vahinko. Naapurillekin kertynyt isoa haittaa asiasta.

Käyttäjä matson2 kirjoittanut 14.07.2019 klo 18:45

Kaikesta selviää! Hankala tilannehan se on, mutta ei se koko maailmaa kaada. Taloyhtiö selvittelee asiaa ja se selviää, kuka sen maksaa. Sinullahan on varmaan kotivakuutus, ota heti huomenna yhteyttä vakuutusyhtiöösi. Toivotaan, että se menisi sen piikkiin!!

Elämä on joskus tällaistakin, mutta sillä on taipumus jatkua!!

Käyttäjä Tiffany3 kirjoittanut 15.07.2019 klo 09:47

Onhan se varmaan mukava kuulla, että eihän tässä mitään ja vakuutusyhtiö korvaa. Se ei muuten taida korvata jos vahinko oli tahallinen. Olen itse joutunut tällaisen vesivahingon uhriksi. Iäkäs muistisairas vanhus oli jättänyt suihkun valumaan ja heräsin yöllä, kun vettä tuli katon läpi. Meni pari kuukautta kuivatellessa isoilla laitteilla vuorokaudet ympäriinsä yläkerran asuntoa ja minunkin asunto kuivatettiin. Vanhus ei enää palannut kotiinsa ja asunto myytiin myöhemmin, niin isot kustannukset siitä kertyi.

Käyttäjä Bintsi kirjoittanut 15.07.2019 klo 14:31

Kauhea tilanne ja henkisesti loppu. Oletkohan huomannut millä sivustolla olet? Vahinko on jo sattunut enkä sille enää mitään voi. Olen miettinyt myös päivieni päättämistä. Kiitos tuestasi. Olisin halunnut kuulla vastaavassa tilanteessa olleita. En syyttelyä. Minulla vahva unilääkitys. Alkoholilla ei ollut osuutta asiaan.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 9 kuukautta sitten. Syy: Halusin lisätä syyn nukahtamiseen
Käyttäjä kirjoittanut 15.07.2019 klo 15:31

Minä aiheutin kerran vesivahingon omassa kodissani, kun sain epilepsiakohtauksen ja tavallaan sammuin. Siitä ei nyt tullut vahingoa muille, kun asuin silloin mökissä. Mutta sen kyllä vakuutusyhtiö korvasi, kun vaan lähettelin aika monta lääkärinlausuntoa.

Ota vaan yhteyttä vakuutusyhtiöön, vai joko otit?

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.07.2019 klo 17:01

Hei, Bintsi! Kyllä kaikki vielä selviää... Mun mielestä voimakas unilääkitys on ihan ymmärrettävä syy nukahtaa... väärä paikka vain sattui olemaan...

Voimia ja rohkeutta sinulle!

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 16.07.2019 klo 07:52

Tuskin tuollaisen asian takia kannattaa päivänsä päättää. Vastuu kuitenkin pitää teostansa ottaa jokaisen. Ota asioista selvää mitä tässä tilanteessa voi tehdä. Taloyhtiö ja isännöitsijä ensi kädessä. En tiedä millaista apua täältä kaipaat, kun on noin konkreettinen vahinko tullut.

  • Muokattu moderaattoreiden toimesta 4 vuotta, 9 kuukautta sitten. Syy: -
Käyttäjä Fannyme kirjoittanut 16.07.2019 klo 13:08

Ymmärrän kyllä, jos saa sairauskohtauksen suihkussa ollessa, mutta en sitä, että ottaa unilääkettä ja menee suihkuun. Eikö lääkkeen ottamisen jälkeen ole luonnollista mennä sänkyyn odottamaan unen tuloa.  Tämä on vain ihmettelyä tapahtuneesta.

Käyttäjä kirjoittanut 16.07.2019 klo 13:25

Ensinnäkin epileptikona minua v......ttaa, että kaikki sammumiset katsotaan alkoholin aiheuttamiseksi. Toiseksi v... ttaa, että kun kerrankin tulee joku uusi hakemaan vertaistukea, hänen pitäisi olla vaan tyytyväinen, kun hänet leimataan alkoholin juojaksi.

Hän haki vertaistukea, kysyy ihan ekassa viestissään, onko täällä ketään keltä saisi vertaistukea?  Vittuilu ei ole vertaistukea.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 17.07.2019 klo 18:14

Sympatiat täältäkin, saitko otettua yhteyttä vakuutusyhtiöön? Kannattaa varmaan selvittää heille tuota unilääketilannetta, ehkä reseptin/lääkärintodistuksen toimittamisesta olisi apua.

Olen joskus (vahingossa/huolimattomuuttani) aiheuttanut vahinkoa toisten omaisuudelle ja pahaltahan se tuntui - varsinkin kun toinen osapuoli oli ymmärrettävästi vihainen ja pettynyt tapahtuman jälkeen, mutta sillä kerralla vakuutukseni korvasi toisille aiheutuneet kulut. Minusta kuulostaa kyllä hyvin tyypilliseltä tilanteelta, minkä takia kotivakuutuksia yleensä otetaan.

Käyttäjä matson2 kirjoittanut 01.08.2019 klo 09:41

maanvaiva kirjoitti:
Ensinnäkin epileptikona minua v......ttaa, että kaikki sammumiset katsotaan alkoholin aiheuttamiseksi. Toiseksi v... ttaa, että kun kerrankin tulee joku uusi hakemaan vertaistukea, hänen pitäisi olla vaan tyytyväinen, kun hänet leimataan alkoholin juojaksi.

Hän haki vertaistukea, kysyy ihan ekassa viestissään, onko täällä ketään keltä saisi vertaistukea?  Vittuilu ei ole vertaistukea.

Hienoa maanvaiva tästä kommentista!! Näin se juuri on. Ei pidä mollata apua tarvitsevaa. Me jokainen sitä joskus tarvitsemme!

Joko olet Bintsi saanut vastauksia vakuutusyhtiöltäsi? Rohkeasti vaan sitä kautta selvityksiä. Nimittäin jos vakuutus ei korvaisikaan nnin se jää vaivaamaan loppuelämäksi, olisiko sittenkin pitänyt selvittää se mahdollisuus. Ja selvittäminenhän ei maksa mitään!! Tsemppiä ja sinulle voimia sinulle!!!

Käyttäjä matson2 kirjoittanut 18.08.2019 klo 12:41

Hei Bintsi!

Kerro oletko saanut asiaasi selvyyttä millään tavalla. Nimittäin siihen vesivahinkoasiaasi.

Oliko sinulla vakuutus? Mikä on tilanteesi tällä hetkellä.