Miten meni omasta mielestä…..

Miten meni omasta mielestä.....

Käyttäjä Otto83 aloittanut aikaan 27.05.2019 klo 12:42 kohteessa MASI-forum – isien keskustelupalsta
Käyttäjä Otto83 kirjoittanut 27.05.2019 klo 12:42

Vaimo ilmoitti tammikuun lopussa että haluaa asumiseron ja että 2 välittäjää on käynyt seläntakana jo arvioimassa asunnon. Itse olin opiskelemassa kolmatta ammattia kun tämä tapahtui.

Eli kämppä myytiin ja nyt ollaan vuokralla, 2 tyttöä on vuoro viikoin minulla ja näen miten he kärsivät äitinsä mielenterveys ongelmista. Perheneuvola vain hyysää ”äitiä” ja minä saan vain keppiä ja joudun elämään pienemmällä palkalla ilman mitään tukia. Silti pidän tytöille 1 huoneen 2h kämpästä kokoajan varattuna.

Kyllä masennus pukkaa päälle vaikka kesä olisi tulossa ja uusia heiloja olisi tuolla juoksemassa… 7v avioliitossa ja 3 suhde mikä menee kiville….syö kyllä miestä….ja se että ”vaimo” teki tämän kaiken selän takana tietäen että mulla on kaikki koulussa kesken, näkyi lopetusarvosanassa…..

Tänään piti olla sossupaperien teko mutta tytär oksentaa eikä saada ketään katsomaan niitä, joten sekin taas siirtyy. Haluaisin vain saada asiat paperille, ettei kohta exä pääse vedättämään mua enempää…. on jo huolia taloudellisesti riittävästi.

Niin että miten tässä meni omasta mielestä…… Päin h…….😔

Käyttäjä Masi_Miessakit (Työntekijä) (Miessakit ry) kirjoittanut 29.05.2019 klo 10:01

On hyvä että olette laatimassa kirjalliset sopimukset lasten asioihin liittyen. Se jäsentää tilannetta ja vähentää omaehtoisen sopimisen pyrkimyksiä. Kannustetaan miehiä muuttamaan mielessään tämän ihmissuhteen pois "exästä" ja tilalle  "lasteni äiti". Näin suhde muuttuu ja antaa tilaa uudelle merkitykselle, jonka keskiössä on yhteisten lasten etu. Toivottavasti saatte asiat paperille ja sovituksi.

Henkilökohtaisen tilanteen käsittelyssä masennusta kannattaa lähteä jäsentämään taustasyiden kautta ja sitä kautta hakea oikeaa apuväylää. Kun kyseessä on kuvauksessasi erotilanne, niin kenties eroryhmään tai ero-toiminnan tukihenkilön tapaaminen voisi tulla kyseeseen. Ja saa meille Masiin soitellakin, niin voidaan asiaa puntaroida siinäkin!

 

Tässä vielä parit linkit, josko näistä olisi tukea yhteisten lasten asioista sopimiseen.

https://ensijaturvakotienliitto.fi/uusi-kasikirja-yhteistyovanhemmuuden-tukemiseen/

https://stm.fi/vanhemmuussuunnitelma

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 10 kuukautta sitten. Syy: kirjoitusvirhe