Aamujen vaikeus

Aamujen vaikeus

Käyttäjä Nuorinainen98 aloittanut aikaan 22.02.2019 klo 12:08 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Nuorinainen98 kirjoittanut 22.02.2019 klo 12:08

Heippa!
Kaipaisin todella vertaistukea nyt. Onko täällä muita, joille aamut ovat äärettömän hankalia aina ajoittain? Sairastan masennusta, ja yksi sen paskamaisimmista oireista on ahdistus ja/tai toimintakyvyttömyys aamulla. Minun on myös älyttömän vaikea herätä jos ei ole ”aivan pakko”, eli kouluun lähtö saattaa myöhästyä usealla tunnilla kun olen vaan niin väsynyt että en saa itseäni ylös tai ahdistaa tms. Onko vinkkejä, miten aamuista saisi helpompia? Minulla ei tunnu auttavan tällä hetkellä edes se, että menen suhteellisen aikaisin nukkumaan. Aina silti yhtä väsynyt ja huonolla tuulella aamulla. Kiitos jo etukäteen jos jaksoit lukea! Tämä on iso ongelma, koska oikeasti tahtoisin selvitä ajoissa kouluun ja pitää selkeän arkirytmin yms. Tuntuu että koko päivä on pilalla kun aamulla tajuan nukkuneeni monta tuntia liikaa. En ole laiska ja motivaatiota vailla, aamut vaan on niin järjettömän vaikeita juuri nyt..