Masennus, ahdistus, uniongelmat, syömishäiriöt, koulu..

Masennus, ahdistus, uniongelmat, syömishäiriöt, koulu..

Käyttäjä patricia maria aloittanut aikaan 18.11.2018 klo 00:24 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä patricia maria kirjoittanut 18.11.2018 klo 00:24

Moikka. Päätin nyt tehdä tämmösen ”ryhmän” tai mikä tää nyt onkaan. En oo aiemmin kirjoitellut tänne ja tää tuntuu vähän hassulta kun en tiiä tässä paikasta hirveesti. Mut joo asiaan
Mä kärsin vaikeesta masennuksesta, ahdistuksesta, unioglemista ja ahmimishäiriöstä + siihen kaikki elämän muut ongelmat..
Tarvisin vertaistukea ja vinkkejä.
Toivon että joku tulee ja lukee tän mun viestin ja vastais tähän. Haluun alottaa näistä jutuista keskustelun.

Käyttäjä Henna_Saapas (Työntekijä) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 21.11.2018 klo 18:23

Heippa, kiva että rohkenit kirjoittaa tänne. Toivottavasti saat vertaistukea ja mahdollisuuden ajatuksenvaihtoon. On tärkeää tulla kuulluksi ja nähdyksi juuri Sinuna. Minkälaista tukea kaipaat elämääsi? Oletko saanut apua mainitsemiisi ongelmiin? Mikä antaa sinulle voimia elämässäsi? Mitä teet mielelläsi? Mistä iloitset?

Nettisaapas Helsinki, Henna

Käyttäjä Naana99 kirjoittanut 06.02.2019 klo 15:18

Moikka!

Mulla on masennus, ahdistuneisuushäiriö, pakko-oireinen häiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko ja anoreksia joten pystyn kuvittelemaan kuinka vaikeaa sulla on... Jaksamisia!! 😍

Käyttäjä sekasin1 kirjoittanut 18.02.2019 klo 20:03

Hei, kärsin itse keskivaikeasta masennuksesta sekä ahdistuneisuudesta. Näitten ohella myöskin on univaikudet. Koulu tökkii koko ajan, saan huonoja numeroita kokeista, hyvä että välillä jaksan nousta sängystä ja mennä sinne kouluun. Olen 14-vuotias ja paljon kokenut ikääni nähden. Mulle voi tulla kertomaan huolista ja murheista, kuuntelen mieleläni.🙂

Käyttäjä Aadi kirjoittanut 27.02.2019 klo 20:25

Hei! Ja ihana, että olet rohjennut kirjoittaa tänne. Itselläni oli myös kaikki mainitsemasi ongelmat yläasteella. Nyt niin sanotusti isompana on alkanut hieman helpottaa, kun päässyt parempaan (enemmän itseni näköiseen) kouluun ja sosiaalinen tukiverkkoni on parantunut kavereiden osalta. Joten eiköhän nämä valoisammat päivät odota vielä sinuakin <3 Siihen asti paljon tsemppiä ja voimia!

Käyttäjä Masentunu kirjoittanut 28.02.2019 klo 13:25

Moi. Itsellänikin on syömishäiriö, uniongelmat, itsetuhoisuus ja koulussa ei ole kavereita. Mukava että en ole ainoa.☹️😭

Käyttäjä Kikherne kirjoittanut 03.07.2019 klo 20:49

Moikka! Joskus voi lohduttaa itseään toteamalla: et ole yksin. Olen kamppaillut samanlaisten ongelmien kanssa nyt 9 vuotta, on kaikki syömishäiriöt käyty läpi joista juuri tuo ahmimishäiriö sitkeimpänä pysynyt matkassa, on ahdistuneisuus häiriö, dissosiaatio häiriö ja taitaa se keskivaikea masennuskin vielä disgnooseissa roikkua. Olen kuitenkin onnistunut aloittamaan koulunkäynnin uudelleen ja selviydyn arjestani. Olisin todennäköisesti kuollut ellen olisi aikoinaan päässyt psykoterapia jaksolleni, joten psykoterapian hakemista todella suosittelen jokaiselle joka kokee olevansa nurkkaan ajettu näiden ongelmien kanssa. Terapia voi olla hyvinkin raskasta henkisesti mutta se tuottaa tuloksia. Itse joutuu kuitenkin tekemään paljon työtä, omalla kohdallani se tarkoitti rauhoittavien videoiden kuuntelemista netistä, aiheesta kertovien kirjojen ja oppaiden lukemista, kannustavien positiivistem lappusien kiinnittelyä ympäri kämppää ja ennen kaikkea itselle toimivien "maadoitus" konstien löytämistä. Olen edelleen ajoittain tuskainen, ahdistunut ja hyperventiloiva pieni hätäinen lapsi, mutta olen hyväksynyt sen koska tiedän, että huonojen hetkien ja päivien ja viikkojenkin jälkeen olen taas oma 23- vuotias hauska, välittävä ja vahva oma itseni joka on selvinnyt paljosta.