Traumaperäinen ahdistus?

Traumaperäinen ahdistus?

Käyttäjä FinnishThinker aloittanut aikaan 27.01.2019 klo 21:28 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä FinnishThinker kirjoittanut 27.01.2019 klo 21:28

Hei, olen 18 vuotias nuorimies joka on kokenut muutaman itselle hyvin traumaattisen/ahdistavan kokemuksen mm, kaverit keihin luotinpetti luottamuksen, rikkoi yksityisyyttäni sekä kunniaa. Sen jälkeen itsellä alkoi paha masennus ja ahdistus joka kesti noin 6kk, olin oikeestaan ihan hyvässä kunnossa kunnes se tuli nyt kahtakauheempana takasin ja tunnen kokoajan että kaikki vihaisi minua, pelkään että huonot muistot toistuu ja käyttäydyn jotenkuten holtittomasti ja teen virheitä joita kadun. Ehkäpä jopa elämäni isoimman josta en halua avoimesti ihmisille puhua.

Mikä tulee edellisiin ns kavereihin, estin heidät vähäaika sitten kaikki sosiaalisessa mediassa (sc, ig), he luultavasti mustamaalaavat mun viimesetkin maineen rippeet ja tulee tavalla tai toisella vaikuttamaan mun elämään. Pelko siis elää mussa kiinni. Oon ihan jumissa et mitä tehdä, luovuttaa koko elämän suhteen vai yrittää.

Käyttäjä Henna_Saapas (Työntekijä) (Palveluoperaatio Saapas (Lasten ja nuorten keskus ry )) kirjoittanut 30.01.2019 klo 18:41

Hei, olet kokenut ikäviä asioita. Kerroit, että kaverit ovat pettäneet luottamuksen ja pelkäät, että he pilaavat maineesi lopullisesti. Hyvä, että olet estänyt heidät somekanavistasi.

Valitettavasti emme voi hallita somessa muita kuin itseämme ja muut ottavat vastuun lopulta omista toimistaan. Tietyissä tilanteissa voi miettiä rikosilmoituksen tekemistä kunnianloukkaamisesta yms. Luuletko, että sinulla olisi aihetta ja voimia moiseen?

Onko sinulla ketään ihmistä rinnalla, johon sinulla on vielä luottamus ja joka voisi tukea sinua? Viime kädessä kehoittaisin sinua ottamaan yhteyttä omaan terveysasemaasi, jossa voisit päästä esim psykologin vastaanotolle. Tärkeintä olisi, että saisit siihen arkeesi jonkun ihmisen jakamaan huoltasi. Kiva, että pystyit kuitenkin täälläkin tuomaan ahdistuksesi esiin.

Voimia, kyllä elämä kantaa, älä jää yksin asiasi kanssa!

Nettisaapas, Henna /Helsinki