Liveryhmän aiheita

Liveryhmän aiheita

Käyttäjä Ylläpitäjä aloittanut aikaan 31.10.2007 klo 12:36 kohteessa Ryhmächattejä koskevat keskustelut
Käyttäjä Ylläpitäjä (Tukinet Ylläpito) kirjoittanut 31.10.2007 klo 12:36

Avointen keskusteluryhmien liveryhmä aloittaa 31.10.2007. Istunnot ovat toistaiseksi keskiviikkoisin klo 13 – 15. Keskustelunaiheita liveryhmän istuntoihin voi esittää tähän ketjuun tai palautelomakkeella. Valituista aiheista ilmoitellaan myös tässä ketjussa.

Käyttäjä zuzki kirjoittanut 31.10.2007 klo 14:52

sosiaalistentilanteiden pelosta olisi ihan mukavaa saada live-ryhmä.

Käyttäjä sasutäti kirjoittanut 31.10.2007 klo 15:10

Paniikki- ja ahdistushäiriöistä. Samoin kuin persoonallisuushäiriöistä olisi mukava saada ryhmät. Ja traumaperäisestä stressireaktiosta keskustelu myös. Ja yleensäkin masennuksesta ja alakuloisuudesta. Syömishäiriöistäkin ilman muuta.

Käyttäjä kirjoittanut 31.10.2007 klo 16:03

Minä tuolla olin hetken, enkä kyllä tajua miten siellä voisi kovin hyvin puhua sos.tilanteiden pelosta. Kun ensin pitäisi ihmisiä hieman tuntea ja ehtiä miettimään mitä sanosi.

Minulla ei ainakaan ole sellaista paikkaa missä voisi vaan puhua mitä tulee mieleen ja sitten lähtiä pois, kun ei tule mitään mieleen. Jossa on tukihenkilö joka heittää minut pellolle, jos mieleeni tulee härskiä.
Jos pitäsi mennä tuntemattomien ihmisten kanssa tuommoiseen pikapuhumiseen ja vielä pysyä jossain tietyssä aiheessa , niin minä tulisin ehkäpä hulluksi.
Että haluan että saa puhua mitä vaan.

Käyttäjä Daniel kirjoittanut 31.10.2007 klo 16:49

No, mun mielestä vois olla aiheeksi masennuksesta, maanis-depressiosta ,ahdistuksesta ,peloista ja itsemurhan kohtaamisesta. Kaikki aiheet ovat tärkeitä.

Käyttäjä Crying kirjoittanut 31.10.2007 klo 17:57

Sosiaalisten tilanteiden pelosta haluaisin ryhmän🙂

Käyttäjä Unikeiju kirjoittanut 31.10.2007 klo 20:07

ahdistuksesta, peloista, paniikkihäiriöstä ja joku itsemurha ryhmä, jossa voisi puhua siitä ja miettiä miten saada itselle uutta voimia elää, tai miten ehkäistä oma itsemurha tai jotain..

Kaikkien ehdottamat aiheet oli hyviä -jotkut koskettivat itseä , jotkut eivät.

Käyttäjä annukka77 kirjoittanut 01.11.2007 klo 01:57

moi

Syömishäiriöt (anorexia). Miten elää sen kanssa aikuisena. Vaikea asteinen masennus, sosiaalisten tilanteiden pelot. Unettomuus ja kivut joka päiväisessä elämässä. Ja miten jaksaa elää, sekä itsemurha. Miten vältyä siltä, kun voimat ei riitä.😭😭😭

Käyttäjä kirjoittanut 01.11.2007 klo 13:20

minä sellaista ehdotan, että olisi kaksi eri huonetta, kuten on monissa chateissa. Toisessa olisi jokin tietty aihe ja toisessa saisi mitä vaan puhua. Aika eesy juttu järjestää ja kun oli kaksi tukihenkilöä ei sekään olisi ongelma.

Käyttäjä apathique kirjoittanut 01.11.2007 klo 15:07

Tuleekohan jossakin vaiheessa tämä kyseinen ryhmä toimimaan myös illemmalla?

Käyttäjä Perunateatterin Dooris kirjoittanut 01.11.2007 klo 16:06

Aiheena lapsena henkisesti hyväksikäytetty..

Tarkoitan tätä että huomaat vasta aikuisena kuinka kaikki läheisimpien teot paljastuvat vain oman hyvinvoinnin lisäämiseen.Äiti edelleenkin olettaa että kaikki vain hänelle.

Äiti joka piti itsellään lapsensa perimät rahat. Ei jakanut tasapuolisesti kuluja lasten kesken toinen sai, toinen jäi ilman. Logiikka sillä jolla on,
saa enemmän sillä jolla ei mitään ei tarvitse mitään..

. Kuitenkin kummastakin maksettu samat elatukset ja lapsilisät.Miten äiti voi elää niin että toiselle laina paita ja toiselle aina uusi.??

Kehutaan ja huomataan toinen , toinen elää kuin haamu kotona ja sen tekemisiin ei puututa , ei tiedetä millainen on kaveri piiri.

Hyvälle keksitään apuja toinen huono kun kysyy pitkin hampain annetaan jotain.
Toiselle kirpputorilta kengät . Toiselle uudet.. vertaus kuvaa aina tätä yhtälöä.

Onko kellään muulla vastaavia
lapsuuden muistoja ?
😐
Aihetta en oikein osaa sanoa mikä olisi mutta epä arvoisuus tai erilainen rakkaus lapsia kohtaan ja sen vaikutus loppu elämään ?

Käyttäjä melina kirjoittanut 01.11.2007 klo 18:39

Minä ehdotan aiheeksi ahdistushäiriöitä (erityisesti paniikkihäiriö) ja masennusta.🙂👍

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 02.11.2007 klo 17:19

Mielestäni erittäin tärkeää olisi saada keskustelun teemaksi yksinäisyys, ja vielä ihan masennuksesta yleensä.
Sosiaalisten tilanteiden pelko on myös hyvä aihe ja tuntuu koskettavan monia.
On hyvä että välillä on joku tietty teema ja väliin taas vapaata keskustelua niin löytyy jokaiseen makuun sopiva.
Harmi vaan että keskustelut ovat keskipäivällä ja vain kerran viikossa.

Käyttäjä Kotkatar kirjoittanut 08.11.2007 klo 20:45

Masennus ja krooninen sairaus. Masennus ja elämäntapojen muutos.

Käyttäjä Kotkatar kirjoittanut 08.11.2007 klo 20:47

Niin ja toivoisin vielä, että olisi iltaryhmiä. Ei sitä voi kesken työpäivän hengailla täällä.

Käyttäjä Sasaki kirjoittanut 09.12.2007 klo 20:06

Minä toivoisin keskustelua kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä ja kuinka sen kanssa oppii elämään arkea ja miten selviää työ elämästä. Ja miten huomata vaihtuvan mielialan ennusmerkkejä ja miten oppia hyväksymään tällainen "erityis" piirre ittessään. Ja mitä haittaa/hyötyä on lääkityksestä.